– Gergő, mit kell tudnunk az évente egyszer megtartott emléktúráról, amit nevezhetünk egy komoly embert és autókat nem kímélő extrém versenynek is? Mikor, hogyan és milyen céllal kezdődött a sorozat?
– Édesapánk emlékére indult a sorozat. Huszonöt éves múltra tekint vissza ez az autós hagyományőrzés, amelynek következtében a terepjárós világban is ismerősen cseng
Hosszúhetény neve. Az idei emléktúrát március 3-4-én rendeztük. A IX. Nimsz Zoltán Emléktrophy-ra az ország egész területéről érkeztek versenyzők és lelkes nézők. Nagyon nagy volt az érdeklődés, szívesen térnek vissza falunkba minden évben a versenyzők és az érdeklődők.

– Mi volt a verseny menete? Hogyan épül fel a program időterve? A jövőre megrendezésre kerülő versenynek hol lesz a központja, induló pontja, ahol megtekinthetik a nézők a versenyautókat, versenyzőket?
– A gépátvétel pénteken 13 órától indult a megszokott kövestetői helyen, a Natur Hotelnél, ami a rendezvény epicentruma volt. A rajtsorrendet a versenyre érkezés és
regisztráció sorrendje határozta meg. Este fél hétkor rajtolt az első autó, és a többiek percenként indultak a 20 km-es éjszakai szakaszra. Volt, aki már 22.30-kor célba ért, de volt olyan autó is, amely hajnalra tudta csak teljesíteni a feladatot. Szombaton reggel nyolckor kezdődött a nappali futam, amely közel 60 km-es tájékozódási szakaszból és kategóriánkként három speciál pályából volt összeállítva. Nagyon sok néző volt kíváncsi a jobbnál-jobb autókra és az egyes pályaszakaszokon zajló látványos akciókra.

Hány nevező versenyző vett részt az eseményen és mekkora nézősereg kísérte figyelemmel a versenyt a pályák szélén?
– 109 autó nevezett az eseményre! A nézők számát nem tudjuk pontosan meghatározni, de az idei év alkalmával azt hiszem csúcsot döntöttünk. A péntek esti – éjszakai szakaszokon az erdőben nagyon sokan voltak, megközelítőleg 1000-1500 néző, ami a szombati napot illeti, itt sem hagyott alább a látogatók kíváncsisága, sőt….

Kérlek a versenyen résztvevő autókról mondj pár szót, hiszen ezeket a szakaszokat akármilyen járművel nehéz lenne teljesíteni!
– Ezek az autók kimondottan erre épültek, kellőképpen fel vannak készítve, hogy egy ilyen versenyen végig tudjanak menni és teljesíteni tudják a kitűzött feladatot. Az autók kimagasló teljesítménye, professzionális futóműve és hajtáslánca mellett, nagyon kemény feladat nehezedik a pilótákra és a navigátorokra. Ember és gép számára egyaránt
extrém nagy próbatétel a verseny teljesítése.

A versenyzők külön vannak értékelve a szabályrendszer alapján, kik teljesítették legjobban a feladatot?
– A verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult: Extrém: 1. Nirschi Gábor, 2. Vasas Gergő, 3.Wágenhoffer Attila. Nagy profi: 1. Mándli Arnold, 2. Császár Balázs, 3. Bolla Krisztofer
Kis profi: 1. Hordós Dávid, 2. Miksó Balázs, 3. Dinnyés Imre
Túra nagy: 1. Horvath Péter, 2. Kovács Botond, 3. Surinás Pál
Túra kicsi: 1. Geráth Gábor, 2. Horvath Péter, 3. Horváth Patrik

Mire számíthatnak a versenyzők és nézők a közeljövőben? Folytatódik a sorozat?

– Abban biztos vagyok, hogy aki egyszer látta élőben a versenyt, kint állt a pálya szélén az
jövőre is ki fog látogatni, de aki eddig lemaradt erről az élményről az hol tud tájékozódni a jövő évben megrendezésre esemény pontos dátumáról és helyszínéről?
– Bízunk abban, hogy a Mecsek Erdő Zrt továbbra is hagyományként tekint a rendezvényre és lehetőséget kapunk a jövőben is megszervezni március első hétvégéjén a Nimsz
Zoltán Emléktúrát. Rajtunk nem múlik. A versennyel kapcsolatos információkat a Facebook-on tesszük közzé, innen lehet tájékozódni az időponttal, helyszínnel kapcsolatosan. Ezúton is köszönjük segítőink, támogatóink és partnereink bizalmát, nélkülük ez a rendezvény nem jöhetne létre!

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!