Egy héttel a Székesfehérváron rendezett ORB1-es futam után, hogy érzed magad? Mit sikerült megvalósítani a kitűzött célokból az első rally1-es versenyeden?
– Számomra ez egy nagyon fontos verseny volt, hiszen tavaly rally2-ben mentem pár versenyt. Indultam a ZEG Rally Show-n, de murvás versenyen még nem vettem részt. Kiemelt figyelmet kellett fordítani arra, hogy megismerhessem a pályákat, elindulhassak, és tapasztalatot szerezhessek. Nekem nagyon fontos volt, hogy befejezzem a versenyt. A kitűzött célokat úgy érzem sikerült teljesíteni, értékes tapasztalatokat gyűjtöttem, és célba értünk.

Nehéznek érezted a veszprémi pályákat? Milyen tapasztalatokat szereztél pontosan?
– A veszprémi pályák véleményem szerint egyáltalán nem barátságosak. Aki először megy itt, mint én, annak meg különösen nem. Nagyon sokféle felület, meg terepviszony van, és az időjárás is nagyon változékony volt. A verseny előtti napokban többször esett az eső, sőt pénteken és szombaton éjszaka szakadt. A földesebb felületeken saras, csúszós volt napközben is. A Tésen rendezett gyorsot nagyon vártam, mert régebbi videók alapján technikás jó pályának tűnt. A nyomvonal valóban jó, ugyanakkor a felülete annyira csúszott, hogy az átlagsebesség, ha jól emlékszem, 70 alatt volt valamivel. Összegezve: voltak részek, amiken rendkívül élvezetes volt autózni. Más részeken, csak ismerkedés, és a határok feszegetése jutott. Szeretem, tetszik! Külön szót is alkottam a murván történtekre, ez lett a “murvaságok”. Ugyanakkor nagyon sajnálom az autókat, hiszen egy ilyen versenyen rengeteget kap a futómű, a karosszéria, és nagy terhelésnek van kitéve az összes alkatrész. 

Nekünk most az volt a fontos, hogy végig tudjunk menni az összes pályán. Bármi történt volna az első gyorsokon, várhattam volna megint egy évet, hogy tapasztalatot szerezhessek. Utólag visszagondolva, túlzottan elspóroltam az összes gyorsot, a kitűzött cél érdekében. A versenyen kapott két defekt közül a második a lehető legrosszabbkor jött, mert az utolsó gyorson egész jó volt a tempóm. Ott lehetett volna egy jó szakaszeredmény. De sajnos a defekt és a kerékcsere miatt, értékes perceket veszítettünk. Annyi élmény és újdonság volt a Fehérvár Rallyn, hogy reggelig mesélhetném. Most először ugrattam, ami ugyancsak nagy élmény volt. A városi gyorson spórolni kellett a murva gumikkal. Az iszkai gyorson kőszáli kecskeként ugráltam a sziklákon. Ez volt az első négynapos versenyem. A célba érés pillanatában lement a négynapos teher a vállamról, hogy mi lesz, ha nem fejezzük be az első ORB futamomat. Megvan a tapasztalat, amiért jöttünk, és azt tovább visszük.

Mit csinálnál másképp, ha a most meglévő tapasztalatoddal újra futhatnád a Fehérvár Rallyt? 
– Többet gyakorolnék a verseny előtt, mert a mostani kettő defekt megértette velem, hogy időt kell szánni olyan dolgokra, mint pl. a kerékcsere teljes folyamatának gyakorlása. Természetesen a már megszerzett tudással a birtokomban, sokkal bátrabban mernék menni minden felületen. A murván való versenyzés nagy kihívás mindenkinek. Azt gondolom, még 3-4 murva versenyre biztosan szükségem van ahhoz, hogy eredményes lehessek. Tavaly a Zemplén Rallyn ültem először Peugeot 208 R4-ben. Most megint olyan érzés volt, mintha először ülnék benne. Murva szettel teljesen más az autó, konkrétan mintha másik versenyautóban ülnél. Egészen furcsa érzés volt aszfalton menni a murvára szerelt autóval. Nagyobb hangsúlyt kell fektetnem az autó megismerésére. Megtörtént ezen a versenyen, hogy lefulladt az autó, és sok időbe telt újra indítani, mert nem tudtam, hogy az als-t le kell kapcsolni újra indításkor.

Azt már említettük, hogy rally1-ben folytatod pályafutásod, de arról még nem beszéltünk, hogy a nívós Peugeot Kupába neveztetek be. Hogy éled meg, hogy 18 évesen egy gyári versenyautóban, egy olyan kupasorozatban indulsz, ami több országban is jelen van?
– 18 évesen tényleg nagyszerű érzés egy ilyen kupában részt venni. Örülök, hogy minden kritériumnak meg tudtunk felelni. Kicsit egyedül érzem magam, hisz mindenki idősebb nálam, Dorkát kivéve. Dorka és én képviseljük a legfiatalabb generációt a licences régi versenyzők között. Örülök neki, hogy mindketten tudtuk teljesíteni ezt a rendkívül nehéz versenyt. Nagyon várom a Salgó Rally-t, ahol folytatódhat a tanulási folyamat. 

Mit vársz ettől az évtől, melyik versenyt várod a legjobban?
– A tavalyi rally2-es év után, az idén is rengeteget kell tanulni és fejlődni. Remélem, lesznek jó részeredmények idén. Vár még ránk a Veszprém Rally, ami szintén murvás lesz. Abban bízom, hogy ott már tudunk gyorsulni magunkhoz képest, de kevésnek érzem még a meglévő murva kilométert. A Győr Rallyt nagyon várom, mivel teljesen új helyszín, és addigra már túl leszünk két aszfaltos futamon. 

Hogy érzed, megkapsz-e minden segítséget a fejlődésedhez? 
– Ez egy érdekes kérdés. A legnagyobb szükség arra lenne, hogy minél többet tudjak menni a versenyautóval, amit az anyagiak és a magyarországi lehetőségek erősen bekorlátoznak. Ha minden verseny előtt tudnék menni 2-300 tesztkilométert, valószínűleg hamarabb fel tudnék zárkózni a mezőnyhöz. Magyarországon sajnos nincsenek erre alkalmas rally tesztpályák, a közutak lezárása, pedig nagyon körülményes és drága. Apa és anya minden segítséget megad számomra. Tudom, hogy attól boldogok igazán, ha én is az vagyok. Jó úgy versenyezni egyébként, hogy az ő részükről nincs elvárás az eredményeket illetően. Berényi Lacival túl vagyunk már a második versenyen. Úgy érzem, náluk megvan az a szakmai háttér, ami szükséges a fejlődésemhez, és később akár az eredményes versenyzéshez is. Sokat jelent nekem, hogy Viktor ül a jobb1-ben. A három verseny alatt egyértelműen megmutatkozik az az óriási tapasztalat, és a biztos tudás, aminek birtokában van. Már az első versenyen is megvolt a hihetetlen összhang, mostanra pedig már vakon bízok benne. Fehérvár előtt többször beszéltem Ifj. Tóth Jánossal, aki szintén sok értékes tanácsot adott. 

Hogyan készülsz a Salgó Rallyra? Van e kedvenc szakaszod?
– Középiskolai tanulmányaim végén járok, készülök az érettségire. Kevesebb időm van most a versenyzéssel foglalkozni, de járok a Fit4Race edzéseire és egy tesztet mindenképpen szeretnénk a Salgó Rally előtt. Várom a versenyt, egy újabb kaland a Peugeot-val, és Vityával. Ezeket a szakaszokat sem ismerem, hisz itt sem versenyeztem még. Anno voltam Bútor Robi tesztjén nézőként. Nagyon tetszett a ceredi szakasz, remélem benne lesz a versenybe. Próbálok majd a Salgón is, magamhoz képest jobb tempót elérni, és tovább fejlődni.

Sok sikert Dominik! Széles utat a Salgón!

Köszönöm! Sok sikert kívánok mindenkinek a versenyre, és a hétköznapokra!

 

 

 

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!