Néhány nappal az F1 2018 Pro Series kezdete előtt – a Ferrari kivételével – az összes  Forma 1-es csapat felsorakozott, hogy a világbajnokságra bejutott 40 e-sportoló közül kiválassza azt a 16-ot, akik majd képviselik a színeiket a versenyen.

Az e-sporttörténelmi pillanat pedig ekkor érkezett el, hisz a Mercedes AMG Petronas Motorsport F1 egy magyar e-sportolót, Bereznay Dánielt választotta.

Természetesen mindenkit érdekelt, hogy hogyan jutott el idáig Dani, így az esport1.hu készített is vele egy interjút, amelyet változatlan formában közlünk.

-Először is gratulálunk, hogy e-pilóta lettél. De mit is jelent ez pontosan, milyen versenyen vagy bajnokságon veszel majd részt?

“Köszönöm szépen a gratulációt! A világon sok-sok országból összesen 66 000 pilóta próbált bekerülni az F1 2018 Pro Series nevezetű e-világbajnokságba. Erre 4 db kvalifikációs lehetőség volt, amelyek mindegyikéről külön-külön mindhárom platformról 3-3 ember jutott tovább. A tavalyi e-sport csillagaival együtt ez összesen 40 játékost jelent, akik ellátogattak Angliába, és a valódi Forma-1-es csapatok előtt bemutathatták tudásukat. Ezek után a csapatok kiválasztottak 1-3 pilótát, akik majd képviselni fogják színeiket a virtuális versenyeken. Több LAN esemény lesz az évben (teljesen pontosan még nem tudni, de legalább három) és a legvégén 200 000 euró lesz szétosztva a legjobbak között.”

-A draft után a Mercedes pilótája lettél, egyedüliként. Milyen érzés volt, amikor kimondták a neved? Illetve lehet tudni, hogy a csapat miért csak egy versenyzőt választott?

“Amikor meghallottam, hogy a Mercedes vezetői engem választottak az a hihetetlen megkönnyebbülés mellett egy hatalmas meglepődés, sírással telített, óriási megtiszteltetés volt. A Mercedes csapat a mérce az elmúlt 4 év F1-ében. Ők uralják a sportot, ők zsebelték be eddig az összes világbajnoki címet az új érában. Elképzelhetitek, hogy a Mercedest, a legnagyobb autómárkát képviselni, akár csak virtuálisan is mekkora megtiszteltetés. A szabályzat szerint minimum 1, maximum 3 pilótát lehet választani a Pro Draftban lévő 40 emberből. A versenyeken minden csapatban két ember fog versenyezni (ahogy a valóságban is), és lesz egy tartalék pilóta is. Egy pilótát kötelező, de a többieket, akár a Pro Drafton kívül is választhat egy csapat. Valaki egyet, valaki kettő olyan pilótát fog választani, aki nem volt ott Angliában. Ez furcsa, de ezt eldönteni a csapat szíve joga. Valaki direkt nem kvalifikált, mert már leszerződött a Pro Draft előtt, mert annyira meggyőző volt a teljesítménye, hogy egy csapat le csapott rá még az esemény előtt (lásd Force India: Marcel Kiefer, Mads Sorensen) A legtöbb csapat azért a pilóták többségét a Pro Draftból választotta. A Mercedes a ritka kivétel volt. Én már tudom ki a csapattársam, nemsokára kiderül hivatalosan is, de annyit már előre elmondok, hogy talán a világ legjobb pilótája. Ezzel sokat elárultam.”

-Ha te választhattál volna, akkor melyik csapatba mentél volna és miért?

“A Ferrari az egyetlen csapat, akik nem szerepelnek az e-sportban. Ez lehet, hogy jövőre változik majd, de idén nem vesznek részt. Szerintem a legnagyobb presztízs, és mint Vettel rajongója a Ferrari lett volna.
Viszont a jelenlévők közül a Mercedes az a csapat, akikhez a legszívesebben igazoltam volna, szóval az álom beteljesült.”

-Hogy látod, milyen esélyekkel indulsz a versenysorozatban? Melyik az a helyezés, amit el akarsz érni, illetve mi lenne csalódás számodra?

“Minden, ami TOP5-ön kívül van az csalódás lesz egy picit. Természetesen itt már a részvétel is egy hihetetlen eredmény, de a nyers teljesítményem alapján a TOP5 az egy valós kötelező eredmény, és a cél természetesen a győzelem!”

-Mikor és hol lesz az első verseny, ahol indulsz majd?

“Ahogy az első kérdésben megválaszoltam ez még nincsen teljesen kirajzolódva, de ha jól tudom, október a terv, egy LAN.”

-Azt tudjuk, hogy minden nagy Forma-1 csapat ott volt a drafton, a Ferrari kivételével. Szerinted ők miért maradtak ki?

“A Ferrari mindent picit máshogy csinál. A Ferrarinak a marketingje a visszafogott megfontoltság és az elérhetetlenség. Ezért sem mindig működött nekik jól a Forma-1, de ezzel úgy tűnik már sosem fognak alábbhagyni. A játékosok számára ez picit érthetetlen és csalódást keltő, de ezt el kell fogadni, egyszer majd ők is becsatlakoznak talán.”

-Felmerült az is pletykaként, hogy idővel akár a csapat hivatalos szimulátor pilótája is lehetnél, ennek mennyi alapja van? Illetve szeretnéd azt csinálni, vagy inkább csak versenyezni akarsz?

“A világ legboldogabb embere lennék, ha egy Forma-1-es csapat, vagy igazából bármilyen autósport csapat hivatalos szimulátorpilótája lehetnék. Ha ez lenne a munkám, ezért kapnám az állandó fizetésem. Szeretem a fizikát, szeretem a határokat feszegetni és megtalálni az utakat a még nagyobb sebesség elérése érdekében. Szeretek csak úgy tesztelni, és nyomás nélkül körözni egyedül a legjobb köridő elérése érdekében. Szeretem érezni a változást, ahogy állítom az autót, szeretem látni a munkám eredményét, a sok-sok próbálgatás után. A versenyek mellett ez számomra egy hatalmas dolog lenne, de ez még az e-sportnál is nagyobb feladat. Mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy ne „csak” versenyzői, hanem ilyen szempontból is érdekes legyek majd a csapatok számára a jövőben. Nem csak a Forma-1-gyel „játszom”, mindenféle autósport érdekel, úgy gondolom, hogy tehetséges vagyok, bármihez tudok alkalmazkodni és a legmagasabb szintre jutni/vinni egy csapatot.”

A fiatal srác neve azonban nem csak a sport, és a Forma 1 kedvelőinek lehet ismerős a fiatal fiú neve, hisz még 2017-ben az X-faktorban is megmutatta magát, sőt az élő showba is bejutott, íme.

 

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!