A Giro d’Italia első három szakaszát május 9. és 11. között Magyarországon rendezik, mielőtt Olaszországban folytatja útját a mezőny, kedden pedig eldőlt, hogy két nappal később elrajtol az ötnapos magyar körverseny.

Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója az M1 aktuális csatornának kiemelte: a Tour de Hongrie mellett az egész magyar kerékpársportnak jót tesz a Grande Partenza, azaz a Nagy Rajt, hiszen így jobban idefigyelnek Magyarországra. Leszögezte, a nemzetközi szövetség (UCI) versenynaptára rendkívül telített, nehéz megfelelő időpontot találni arra, hogy a legmagasabb szintű, World Tour-csapatok elmenjenek kisebb viadalokra. Ezúttal viszont a Giro miatt a teljes World Tour mezőnynek lesz itt eszközparkja autókkal és buszokkal, így csak a versenyzőket kell ideszállítani. Ráadásul az erre az időszakra eső kaliforniai körversenyt pénzügyi okok miatt nem rendezik meg, így minden adott volt, hogy végig tudják vinni a koncepciót, hiszen az általában 25-28 versenyzőt foglalkoztató elitcsapatok második sorai viadal nélkül maradtak akkorra.

A Tour de Hongrie-t 1925-ben rendezték meg először, a történelem viharai azonban sokszor nem kímélték az eseményt, amelynek tavaly került sor a 40. kiírására. Az idei magyar körversenyen hat nap alatt 890 kilométert teljesített a mezőny, az összetett győzelmet a lett Krists Neilands szerezte meg, Dina Márton a második, Valter Attila pedig a harmadik helyen végzett.

A versenyről Magyarországon minden nap élő közvetítéssel jelentkezett az M4 Sport, az utolsó két szakaszt az Eurosport is élőben közvetítette, a tévénézők a világ 195 országában láthattak napi összefoglalókat a magyar körversenyről.

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!