Kevesebb mint két hónap van hátra az új F1-es évad kezdetéig, amely november végéig tart elképesztően zsúfolt és lazább időszakokkal egyaránt tarkítva. A végleges menetrend a héten alakult ki, amikor biztossá vált, hogy a kínai Covid-helyzet ezúttal sem teszi lehetővé a helyi nagydíj megrendezését, és nem is pótolják a sanghaji futamot.

Ezzel az a furcsa helyzet áll elő, hogy az egymást kéthetes különbséggel követő első három futam után csak 28 nappal később jön a negyedik, aztán beindul az őrültek háza. Az április végi azeri futam után ugyanis a következő héten Miamiba repül a mezőny, majd egyetlen üres vasárnapot követően szünet nélküli „hármas fogatban” jön Imola, Monaco és Barcelona. Ez tehát azt jelenti, hogy a hosszú áprilisi pihenőnek meglesz a böjtje, mert utána hat hét leforgása alatt öt nagydíjat rendeznek.

Mint szinte minden évben, logisztika és környezetkímélés szempontjából ezúttal is kritizálható, hogy június közepén a Kanadai GP szakítja meg az európai futamok sorát, de az F1 irányítóinak annyi különböző szempontot és érdeket kell figyelembe venniük a menetrend kialakítása során, hogy a földrajzi tömbösítést még mindig nem tudták megoldani – talán a jövőben… Nekünk a legfontosabb, hogy a Magyar Nagydíjat az idény 12. futamaként július 23-án rendezik, amely után rögtön Belgium következik a szokásos augusztusi nyári szünet előtt.

Erről a pihenőről még azon az áron sem mondanak le a csapatok, hogy miatta nagyon sűrű ősz vár rájuk – október végén például szabad hétvége nélkül nyomják le az Austin-, Mexikóváros-, Sao Paulo-túrát, de a zárás sem lesz egyszerű menet az egymás után következő Las Vegas-i és abu-dzabi versennyel. Különös idény vár tehát a mezőnyre egy-egy hosszú tavaszi és nyári szünettel, valamint számos nagyon intenzív, zsúfolt időszakkal, amelyek óriási terhet rónak majd az utazó brigádra. A 23 futam még arányos eloszlásban is rengeteg lenne kilenc hónap leforgása alatt, ebben a ritmustalan rendszerben pedig kiváltképp megerőltető.

De mivel az F1 bevételeinek jó része a versenyrendezésből származik, mindenkinek tudomásul kell vennie, hogy ez a trend a jövőben sem változik, sőt, a középtávú cél, hogy 25 nagydíjat sikerüljön bezsúfolni a márciustól novemberig tartó időszakba. Az idei hajtás tehát csak a kezdet.

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!