Ha péntek, akkor e-sport.

A mai cikkünkben pedig a League of Legendsről, az egyik legnépszerűbb freemium játékról lesz szó. A múlt heti kiadásunkban egy másik freemium játékról olvashattak, a World of Tanksről.

A játék hivatalosan 2009. októberében jelent meg, a Riot Games kiadó által, akik egyben a fejlesztői is a programnak. A „LOL” mozaikszóként is elhíresült játék a dota nevű valós idejű stratégiai játék modelljére épül. A játékosok egy online csatamezőn küzdhetnek meg egymással, 3 vagy 5 fős csapatokba verődve.

A játék egy regisztráció után ingyenesen letölthető, ezután a felhasználó egy idéző szerepébe bújik, az arénában egy hőst tud irányítani. Ezek a karakterek egyedi képességekkel bírnak, és mindegyikük fontos szerepet játszik a csapat taktikájában, akárcsak a többi e-sporthoz hasonlóan, itt is szükség van a taktika kidolgozására. A mérkőzést egy adott csapat akkor nyerni meg, ha elpusztítja az ellenfél úgynevezett Nexusát. A hőseink ráadásul folyamatosan fejlődnek a harc során, közben pedig aranyat gyűjtenek, amiből később különféle tárgyakkal erősíthetik magukat tovább. A játékban jelenleg 3 pálya aktív, melyekhez külön játékmód tartozik, és létezik egy plusz mód is, amely 2013 áprilisában jelent meg. A játék ugyanis folyamatosan frissül, egyre több új karakter jelenik meg, melyeket valódi pénzért akár meg is vehetnek a felhasználók. Jelenleg 139 aktív karakter található meg a programban.

Az Egyesült Államokban hivatalosan is sportként elismert játék, tehát aki egy League of Legends világbajnokságra utazna ki az államokba, az könnyebben juthat vízumhoz.

Az első e-sport versenyre 2010-ben, Los Angelesben került sor, ahol 7000 dollár összdíjazás került kiosztásra, és a föld minden tájáról érkeztek csapatok a bajnokságra. Érdekesség, hogy 1 évvel később ez a szám – igaz máshol rendezték – már a 100.000 dollárt is elérte.

Nézzük a játékot számokban a mai „árfolyamon”.

  • Jelenleg a világ 2. legnépszerűbb e-sport játéka, több mint 5000 hivatalos játékossal.
  • Közel 2000 hivatalos versenyének köszönhetően a pénzdíjak tekintetében is előkelő helyen áll, közel 50 millió dolláros jutalmat vihettek haza eddig az e-sportolók.
  • A 2016-os League of Legends világbajnokság összdíjazása több volt, mint a 2017-es vb összdíjazása. (5 millió dollár volt, ez az összeg átszámítva 1,2 milliárd forintot jelent.)
  • A játék Koreában a legnépszerűbb, 540 hivatalosan regisztrált játékosuk már közel 20 millió dolláros bevételnél jár, ez majdnem a fele az összes eddigi kiosztott pénzeknek.
  • Magyarország 30 hivatalos játékossal rendelkezik, és a 40. pozícióban helyezkedik el a 83 országot rangsoroló listán.
  • A legnépszerűbb magyar csapat a „Unicorns of Love”, akik szép sikereket értek már el a nemzetközi színtéren is.

A magyar játékosokról elmondható, hogy egyelőre a legfőbb céljuk a játék, és az e-sport közösségének bővítése, egyfajta propagandaként is szolgálnak a nemzetközi eredményeik. Ami talán érdekes az e-sport kapcsán, hogy sok kisebb, vagy éppen fejlődő ország próbálkozik az e-sport révén kitörni, és ismertségre szert tenni. (pl. afrikai országok, Puerto Rico, Fülöp-szigetek)

Bővebb bemutató a játékról a League of Legends Hungarynek köszönhetően.

Honlapunkon megjelenő kiemelt tartalmakat a Vasi Korall Kft. támogatja!